Followers

Wednesday, 9 December 2015

KISAH MAK CIK PAN BEROTAK 'KETAT'

Ada sorang Mak Cik seorang pesara, kata tak perlu ada undang-undang khalwat kerana katanya pelaku hanya berdosa pada Allah. (alhamdulillah masih percaya adanya Allah).

Habis tu si penkhalwat ni tak bersalah ke, kepada masyarakat.? Jika berlaku khalwat, sumbang muhrim, seks sesama sejenis, seks bersama binatang,asalkan berlaku dalam premis sendiri, ok?

Habis tu bila keluar anak haram, apa terjadi pada nasab keturunan?

Habis tu jika keluar berbagai penyakit, tak ke tempias juga kepada masyarakat?

Tapi aku tak marahkan Mak Cik ni, kerana bila tengok dari zahir Mak Cik ni, kelihatan ia dalam keadaan otaknya terlalu KETAT.

Yang aku marah, ada seorang Ostad PAN, katanya seorang Al-Hafiz dan mantan Adun (tak tahu, masih lagi jadi Ostad, kalau masih, amat malanglah anak muridnya) bercakap berbelit2 semacam mengiakan kata Mak cik tu. Dan dulu pernah ada sepasang 'Terompah Kayu' juga marah2 bila pihak berkuasa Agama buat rush kat Hotel pasal kes khalwat. (Mungkin Terompah Kayunya KETAT atau otaknya pun KETAT)

Yang peliknya semua 'mangkuk' dalam PAN diam seribu bahasa pada hal didalamnya ada 2 orang bekas orang kuat PUM atau memang PAN ni jenis suka melayan puak2 kaki khalwat dan LGBT ke?

Atau adakah mem'biar' kaki khalwat itu termasuk dalam buku 'good governance' (pinjam istilah seorang mangkuk dalam PAN) atau memang otak mereka semuanya sudah KETAT?

aduhai.....PAN...PUM...PAN...PUM....habuk pun tarak......pigiiiiii dah.

al-brangionline: Biar poket KETAT, jangan otak KETAT