Followers

Thursday, 5 February 2015

Mana boleh jalan-jalan tunjuk 'barang'.....bikin orang takut woh.

Sketsa I

Jejaka A : Wow besarnya tebuan......

Jejaka B : Cittt....mana ada besar. tebuan kat kampong saya lagilah besar, ada yang sebesar bapak ayam.

Jejaka A : Cittt.....jangan cakap banyak, kalau berani tangkaplah.....kecik aja kan?

Jejaka B : Dengan lagak angkuh terus di tampar lalu di tangkapnya.....dengan secepat kilat di hempasnya tebuan itu lalu berkata, Ciiittt berak (tapak tanganya kena sengat tapi lagak sombongnya dikatakan berak sambil mengipas2 kesakitan)

Sketsa II

Jejaka A : Hey kawan saya ada tanam kobis, pheeeewww besar oh, sebesar rumah setinggan. Awak mahu tengok?

Jejaka B : Tak payah tengok, saya sudah tahu dan banyak percaya sama awak.

Jejaka A : Dalam hatinya, kali ni mamad ni boleh mengalah kat aku.

Jejaka B : Boleh saya tolong masak untuk awak?

Jejaka A : Mana mahu cari periuk mahu masak itu sayur. Itu kobis banyak besar.....habislah ego mamad ni.

Jejaka B : Saya mahu cari lain punya sayur, mahu masak mixed vege sebab saya punya periuk ada besar itu rumah teres jugak nanti kalau masak itu kobis, banyak membazir itu gas.

Sketsa III

Jejaka A : Woit kawan, takdak baik woh jalan-jalan, awak tunjuk awak punya 'barang', bukan itu orang perempuan saja takut, itu pak cik, mak cik, satu estet jugak takut.

Jejaka B : Woit geng, mana ada saya tunjuk semua saya punyai 'barang', saya pun tahu itu 'barang' banyak bahaya pada semua orang, bukan perempuan saja sambil gelak-gelak. Saya hanya tunjuk siiikit saja .

al-brangionline:

Biar jatuh (tergolek jatuh motor), tapi itu misai jugak tarak cecah tanah......