Followers

Thursday, 24 July 2014

"Tongkat Ajaib" menggantikan "Kipas Hikmat"


Nasib baik aku hanya penampal poster zaman berzaman.
Kalaulah aku ini diberi kepetahan berpidato dan berbagai-bagai ilmu strategi serta tinggi pengamatan ekonomi global, nescaya nahas bini aku kerana aku akan angkat dia menjadi MB Terengganu.


Tetapi aku tak dapat bayangkan bila setiap hari beribu-ribu juak2 aku menunggu di luar Pejabatnya di Wisma Darul Iman menunggu surat 'projek dari langit", tentu isteri ku naik kering air mata menangis tersedu sedan dan sudah tentu setiap hari dan setiap masa akan ada pegawai khas membawa 'tisu hikmat'.

Ketika itu aku tak dapat nak menolong bini aku kerana aku tidak ada 'tikar ajaib', 'cermin hikmat' mahupun 'kipas hikmat'......yang aku ada hanyalah 'tongkat hikmat'

al-brangionline:

Tongkat melambang kepincangan yang ada pada pengguna.