Followers

Saturday, 3 May 2014

PAS tak pandai berdiplomatik.....tak 'romantik' nak ambik hati DAP dan PKR?

Ada orang kata PAS tak pandai berdiplomatik dengan PR (PKR dan DAP).....

Agaknya PAS ni jenis tak 'romantik'......tak pandai nak nak ambik hati DAP dan PKR?......gitu agaknya.

Agaknya ketika DAP menolak HUDUD, diplomatik ke tidak?..agak2 demer tak terasa ke apa perasaan PAS ketika demer menolak tu.
Ketika Anwar kata HUDUD hanya :
[" Anwar also reminded Muslims that hudud is just one small component in the wider Islamic moral code which also includes good governance and equality. "]
[" “We cannot talk about hudud when the judiciary and the judges are still not independent. I can give you tens of examples, even including the Shariah courts. Now, who are the ones who will implement this hudud? "]
Agak2 cakap2 macam tu adalah diplomatik kot......itulah ghoper diplomatik kot...kot...kot

Aku bukan wartawan otai seperti Pak Subki......fening2 lalat memikirkan nak ber'diplomatik' macam mana lagi dengan PR nih....agaknya kalaulah kita jawab dan beri hujah ber'diplomatik' di Masyar besok, kita terlepas dan boleh lepas ke, kalau gitu teman rasa nak pulun cari guru yang ngajor 'diplomatik' dan 'diplomasi'...Wallahu'alam.

Patutlah pun dalam Talkin....ada disuruh....."apabila datang dua orang Malaikat Mungkar dan Nakir, jawablah dengan lidah yang fasih lagi lancar, janganlah engkau takut dan gerun kepada mereka kerana mereka pun makhluk Allah juga....." (agaknya Pak Imam tu suruh ber'diplomatik' lah kot?)

al-brangionline;
Jawablah kalau berani.....kalau tak dihumban dek Malaikat itu.

p/s yang aku tahu kereta bernombor plate merah (diplomatik') tak makan saman.....atas dunia je tak makan saman, 'bawah' dunia baru tahu diplomatik ke tidak.
_______________________________________________________________
Ada yg bercakap demi hudud sanggup pecah Pakatan. Ini cakap tak diplomatik dan tentu bukan bersemangat Pakatan. CAkaplah seperti Salahudin Ayub & Mahfuz, kekal hudud dan kekal Pakatan. Org PAS jangan memalukan PAS di sisi PKR/DAP. Bagaimana nak jadi ketua PR cakap macam ini? Itulah yg UMNO mahu.