Followers

Thursday, 17 April 2014

Mati, Hudud, Kotak Hitam, Air: Apa kaitannya?.....adesss......politik murahan

MATI, HUDUD, KOTAK HITAM, AIR :

Headlines merata2, FB, tweeter pun sama, majoritinya menyiarkan Karpal Singh mati,terlibat dalam satu kemalangan jalan raya. Saya pun tumpang ucap takziah pada kelurganya.

Sebagai seorang Islam kita kena yakin semua makhluk akan fana', yang kekal hanyalah Zat Yang Maha Mulia, Allah SWT,
tak kira makhluk itu berupa gunung, bukit bukau, langit, bumi, tumbuh2an, haiwan,manusia, manusia pulak pelbagai jenis, yang kuat Agama, Ulama', yang jahil Agama, pakar kelentung, pakar strategi,pakar undang2, pakar perlembagaan, pakar ekonomi, tok bomoh semuanya akan merasai mati.

Ada sorang mamad yg terlampau fanatik buat telahan, jangan2 ada sabotaj kot. Saya malaslah nak berhujah dengan politik murahan ni.

Sekali lagi tak habis2 mereka bercakap pasal Hudud. Saya tegaskan apa nak dihairankan MCA,MIC dan parti2 yg berasaskan kaum bukan Islam menolak Hudud, hatta UMNO yg majoriti ahlinya beragama Islam pun (sebelah Sabah ada yang bukan Islam menjadi ahli Umno) pun 'menolak'. Saya tak hairan mereka itu termasuk Umno menolak kerana mereka menolak bukan atas hujah atau fakta, mereka menolak kerana semata2 berlainan fahaman politik.

HATTA parti-parti dalam Pakatan Rakyat sendiri pun menolak. Ada yang menolak secara terang-terang atas 'prinsip' mereka. Ada yang cuba bersilat dan berhujah secara lojik sehingga ramai meleleh air-liur terpegun dengan lojik itu sehingga keintelektualan sendiri pun jadi cair, dengan menyalahkan Umno, marah2kan Umno kenapa tak setuju, woit...Umno tu 'musuh' politik kita, tak hairanlah....hang tu bagaimana? Apa, kalau Umno setuju baru hang nak setuju?....dengan Hukum Allah SWT hang masih nak berstrategi dan ber'politik' lagi?

Kotak Hitam kepunyaan MH370 juga menjadi isu hangat berterusan, dikatakan ada yang berebut-rebut nak me'miliki'nya....lepas itu alat yang 'turun' mencarinya ada masalah teknikal, terpaksa timbul semula sebelum sambung 'menyelam' mencarinya lagi. Yang hairannya isu kotak hitam ni pun nak dipolitikkan, kononnya Kerajaan nak sorok maklumat...adoiii, kerja hang ni tak dak lain, hari2 nak berpolitik....orang lain semuanya salah, hang sorang aje yang betul...steadylah bro, kami sekarang tak dak air...rumah hangpa bolehlah, ada air sepanjang masa.

Bercakap pasal air ni...naik geramlah pulak. Hang berilah hujah apa pun, pokoknya kami tak dak air. Pada mulanya dulu terasa macam nak percaya dengan hujah yang amat lunak, "kita bukan tak cukup air, tapi kitak cukup air yang dirawat.", lepas itu Allah SWT uji dengan 'kemarau panjang"...lepas itu air dicatu...sekarang tak cukup air yang dirawat ke atau pun memang tak cukup air?"...saya malaslah nak cakap apa justifikasi atau kewajaran mahupun keperluan akan Langat II....apa pun kami tak dak air. Tapi tertandatangan jugak akhirnya MoU itu...pun selepas itu sesama sendiri bercakaran pulak ber'politik' sesama sendiri kata tak wajar tanda tangan MoU....tetapi cerita disebalik dollar and cents untuk nak settle hal2 yang berkaitan dengan pemegang2 saham dalam 'PERAWAT AIR' itu kenapa hang tak cerita?....cerita2 si anu nak lebih, sipolan terkurang...simangkuk nak lebih, sibaldi terkurang....kenapa hang tak cerita?, tapi pandai pulak berlakon konon tak tahu menahu, tiba2 MoU termeterai...adessss ini politik ceroi,... kalau pi analisa kat Perth dah tentu tahu DNAnya.

Kita boleh tipu pada seseorang, tapi kita kita boleh tipu pada semua orang
Sekali menipu, sekali terkena, dua kali menipu, dua kali terkena, tiga kali menipu, InsyaAllah hang terkena.

Allah Maha Mengetahui dan Sesekali Tidak Mungkiri Janji.

al-brangionline:

Takkan habis satu PRU.....terus berpolitik ke satu PRU lagi.....bila masa nak tolong rakyat