Followers

Monday, 17 February 2014

Sukri sebut 'L * * * * U' Lu.....yg sebenarnya ia terpalit pada FAM jugak

Hahahaha.....FAM...FAM...FAM

Kalau jurulatih mempertikai kewibawaan 'si peniup wisel berbaju hitam'.....nescaya nahas menimpa jurulatih itu.....pasti kena gantung.

Punyalah sayang pada 'si peniup wisel berbaju hitam'.

Sekarang apa cerita pulak 'si peniup wisel berbaju hitam' yang mulut nak kena 'cabai' ni.....'busuk' satu Borneo.

Kita nak tengok apa FAM jatuhkan hukuman kepada 'si peniup wisel berbaju hitam' yang mulut memang nak kena 'cabai' nih.....

Dia sebut 'L * * * * U' Lu macamlah dia tak de benda tu.....cittt bikin malu orang kampong je.

al-brangionline;

Sebelum bolasepak terpalit dengan 'L * * * * U' Lu itu.....lebih baik FAM buat sesuatu
__________________________________________________________________

Pengadil sebut ‘L****U Lu’

Oleh Alias Abd Rani
Petra Jaya: Ibarat menjerut leher sendiri begitulah nasib bakal diterima pengadil, Sukri Abdul Rahman apabila Persatuan Bolasepak Sarawak (FAS) membuat laporan kepada FAM berikutan tindakannya mengeluarkan kata lucah ke atas seorang pemain Sarawak, kelmarin.
Sukri menyebut perkataan Hokkien ‘L****U Lu’ kepada pemain tengah Joseph Kalang Tie sejurus tamat perlawanan yang menyasikan skuad Bujang Senang menang 1-0 ke atas Perak di Stadium Negeri.
Menurut Joseph, insiden itu berlaku ketika dia mahu bersalaman dengan pengadil perlawanan sebaik tamat permainan.

“Sebaik bersalam dengannya (Sukri), saya mahu mendapat penjelasan mengenai keputusan pengadilan yang mengecewakan sepanjang perlawanan namun dia tiba-tiba mengeluarkan perkataan lucah itu. Saya terkejut dan bertanya kenapa bercakap seperti itu namun dia hanya berdiam diri.
Foto
JOSEPH (tiga dari kiri) dilayang kad kuning oleh Sukri.

“Kalau saya yang mengeluarkan perkataan itu kepada dia atau pemain lain atau pegawai perlawanan, sudah tentu saya akan dikenakan tindakan.

“Malah dua pembantu pengadil juga mendengar perkataan lucah itu, tapi berdiam diri apabila saya cuba bertanya kepada mereka.

“Saya tahu dia tertekan, tapi sebagai pemain saya ada hak untuk meluahkan kekecewaan terhadap keputusan yang dibuat. Saya bukan mahu menyalahkan dia, tapi kita ada hak (untuk meluahkan rasa tidak puas hati),” katanya.

Kata Joseph lagi, walaupun tertekan sekali pun pengadil tidak sepatutnya mengeluar perkataan lucah itu bukan saja kepada dirinya malah pihak lain.

Perlawanan yang menyaksikan Bujang Senang melakarkan kemenangan kedua berturut-turut itu dibayangi 10 kad kuning termasuk satu kad merah ke atas Junior Eldstal selepas menerima kad kuning kedua.

Sarawak kini menduduki tangga ketiga liga selepas mengumpul sembilan mata hasil tiga kemenangan berkongsi mata dengan Kelantan - satu mata di belakang pendahulu, Terengganu.

Sementara itu, jurulatih Sarawak Robert Alberts akan membawa perkara itu kepada pengurusan FAS untuk tindakan selanjutnya.

Beliau jelas terkilan mengenai tindakan membabitkan pengadil berkenaan.

“Perkara ini akan saya bawa kepada FAS dan mereka akan mengadakan mesyuarat untuk tindakan susulan. Tugas saya hanya melaporkan perkara ini kepada mereka (FAS) dan saya tidak mempunyai hak terhadap tindakan selanjutnya.

“Bagi saya, dalam perlawanan seperti ini, pengadil perlu bijak mengawal emosi dan bukannya bertindak seumpama itu. Ia amat memalukan apatah lagi perkara itu membabitkan pemain saya.

“Saya hanya mengetahui apabila dia (Kalang) datang kepada saya dan memaklumkan pengadil mengeluarkan perkataan lucah ke atasnya,” katanya. [sumber .]