Followers

Thursday, 2 January 2014

Gelak terGULING-GULING bila ayam jantan 'Cap Ayam' berkokok

Abang 'Sembab':     Pergi meninjau beberapa buah sekolah sempena 'naik' sekolah. Dalam hatinya, "Mampu lagi rakyat Malaysia beli baju,seluar,beg dan kasut sekolah'......[pegilah ke pendalamn tinjau camner...]

Abang 'Buieh' :         Mereka yang TURUN untuk ber'GULING-GULING' di Dataran Merdeka pada malam Tahun Baru hanya buang masa dan tenaga lalu berkata, "Kita ada Parlimen, media-massa dan sebagainya.....Kerajaan sedia mendengar,".....[kepala hotak ngko..].

Abang 'Nyanyuk' :  Abang ni kalau tak komen memang tak sah.....kununnya mereka yang TURUN itu memang nak buat masalah dan tidak demokratik......hinggakan majlis menyambut Tahun Baru terpaksa tamat lebih awal......pertunjukan bunga api pun dibatalkan lalu katanya, "Sebagai negara demokratik, memanglah kumpulan minoriti juga mempunyai hak. Tapi, mereka tidak mempunyai hak untuk mengganggu kehidupan kumpulan majoriti yang mahu menyambut tahun baharu, demokrasi apakah ini?".....[udah gayut dah...]

Abang 'Bibir Merah' dan Kak 'Mok' :   Lebih baik aku bercuuuuutttiiiiii......"Malas kawan nak dengar bebudak TURUN memekak......lebih baik aku ber'GULING-GULING' daripada jatuh ter'GULING'.....[pergi duit menabung kot?......iyolah tu...]

Maka berkatalah si ayam betina ; Memang jenis 'Cap Ayam' wahai si 'ayam-ayam jantan' dan 'ayam pencen'.....[ Iyolah.....memang 'Cap Ayam' pun]

al-brangionline:

Kikiki.....satu masa ayam-ayam jantan dan pencen itu pun akan jatuh jugak 'ter'GULING'....kesian...berkokok persis ayam jantan...taik melekat2 kat ekor.....