Followers

Thursday, 1 August 2013

Apa bezanya PAS tanpa Ulamak?

Tajuk posting ini berbunyi 'Apa bezanya PAS tanpa Ulamak?'

Lain macam je tajuk tu.

Rasanya mereka yang tak mahukan Ulamak menerajui PAS lebih memahami tajuk ini.

Saya tak nak berceloteh panjang kerana waktu tidur  sudah hampir hanya sekadar membuat andaian secara 'luaran' saja iaitu PAS tanpa Ulamak adalah saling tak tumpah dengan parti-parti lain dalam PR.....ia sama seperti PKR, Umno, DAP dan parti-parti lain yang sewaktu dengannya.

Biar pun Perlembagaan PAS berbeza namun tengok kepada pemakaian 'baju luaran' .....apabila PAS 'berlayar'tanpa Ulamak ia tetaplah sama seperti PKR, Umno dan yang sewaktu dengannya.

Bagi aku PAS tanpa Ulamak bagaikan makan nasi mentah berulamkan petai busuk.

Kehadiran pelbagai kepakaran dalam PAS sebenarnya men'compliment' antara satu sama lain......tapi kalau mereka yang mempunyai kepelbagaian keparan merasakan diri mereka ada kelebihan dari yang lain......ini kenalah muhasabah diri. [sumber .]

al-brangionline:
Ini Putrajaya punya pasallah yang jadi masing2 tunjuk kuku