Followers

Sunday, 7 April 2013

Madey sanggup me'londeh'kan 'seluaq'nya dan me'lutut'kan aqainya pd 'Tuan Guru'.....hebat sungguh...


Dulu mamad ni kena pecat dari Umno......tapi sekarang?.....fikirlah sendiri.

Ibarat hujan dah naik ke langit......dulu ada sorang perwira lagi 'perkasa' pernah ber'nazar'.....'kalau masuk semula ke Umno...dia akan menjilat P _ _ _ _ _ Q Madey.

Tapi sekarang dia memang tak masuk semula ke Umno (sebab sudah kena pecat)...tapi kenapa Madey sanggup turun ber'kempen' untuk wira 'perkasa' ini bertanding dalam PRU13 nanti?

Tak payah buat spekulasi samada mamad ni udah langsaikan 'nazar'nya menjilat P _ _ _ _ _ Q Madey atau tidak.

Tetapi kenapa Madey sanggup merendahkan martabatnya sebagai seorang mantan PM sehingga sanggup men'samarata'kan taraf inteligensnya......sanggup 'merendah'kan tahap pemikirannya sehingga menjadi sama level dengan mamad 'perkasa' ni?

Islam memang menganjurkan kita berdakwah kepada siapa saja tanpa mengira asal keturunan dan pangkat darjat kita dan golongan sasaran yang nak didakwahkan samada mereka itu golongan mustadh'afin atau golongan bangsawan tapi dalam masa yang sama kita mesti menjaga batas-batasnya supaya tidak menimbulkan fitnah........contoh tak perlu diberi kerana khuatir ada orang kecik hati dan terasa kita mengatakan mereka....anda sama-sama tahu dan faham sendiri.

al-brangionline:

Perlu masuk ke kelas ilmu hisab walaupun pun usia sudah dimamah zaman kerana kita perlu tahu dan sedar bila masa kita nak menghisab diri sendiri......sekurang2nya kita boleh agak betul ke tidak angka 400,000 orang ahli tu?...(adakah kerusi dan bayang2 diambil kira serta 'syaitan'2 yang berkeliaran?)

_______________________________________________________________________
Dr M akan kempen untuk 'tuan guru' Ibrahim Ali [Malaysiakini .]

Menteri perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau akan berkempen untuk Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali bertanding atas tiket BN pada pilihan raya umum nanti.

"Kalau Ibrahim Ali menjadi calon, saya akan pergi ke Pasir Mas untuk berkempen. Dia punya (Pertubuhan) PERKASA bukan calang-calang. Parti (pertubuhannya) dah ada 400,000 orang ahli.

"Kita berharap BN akan memberi tempat kepada Tuan Guru Datuk Ibrahim Ali. Ini adalah sebagai balasan. Kerana (budi) BN, kita balas," kata Dr Mahathir diiiringi dengan gelak ketawa hadirin.

"Tak macam orang itu, tak balas budi. Dia tikam daripada belakang," katanya tanpa menyebut nama individu yang dimaksudkannya.

Bekas presiden Umno itu berkata demikian sewaktu menyampaikan ucapan dalam majlis Perhimpunan Selamatkan Selangor anjuran NGO pendesak Melayu PERKASA negeri itu di Shah Alam petang ini.

Bercakap di hadapan kira-kira 3,000 hadirin, bekas presiden Umno itu juga mengambil kesempatan menyeru supaya rakyat memberi sokongan kepada BN bagi membolehkan segala janji dapat ditunaikan kepada rakyat.

"Kalau tak tunai, saya akan datang sekali lagi. Tetapi saya tahu, Najib akan menunaikan janji. Mengundilah calon BN, tidak kira siapa jadi calon.

"Kita undi dacing, tengok dacing dan pangkah dacing. Bukan calon yang buat kerajaan tapi parti. Beri BN kemenangan, Insya-Allah, Selangor akan selamat," katanya sambil diiringi dengan tepukan hadirin.

Sebelum itu, Ibrahim dalam ucapannya mengumunkan akan menyerahkan jawatannya untuk dipangku oleh timbalannya Datuk Abdul Rahman Bakar pada 9 April ini kerana mahu mempertahankan kerusi Pasir Mas.

"Saya akan mempertahankan kerusi Pasir Mas... Membujur lalu melintang patah," katanya sambil menyeru hadirin membantu BN bagi mendapat kemenangan dua pertiga majoriti di parlimen.