Followers

Thursday, May 31, 2012

Azmin dan Shamsidar 'pengotor'......taklah macam Bro dan Sis nih...'game' dia orang 'bersih'...

Secara tiba-tiba Raja Petra mahu SPRM bukak balik 'fail' 17 tahun yang lalu yang telah lama ditelan 'arkib' kononnya kes Azmin dan isterinya Shamsidar mempunyai jumlah harta yang amat luarbiasa.

Kenapa sekarang dan tidak di PRU12, PRU11 dan PRU10, 'game' yang cuba dimintak 'replay' ini?

Raja Petra cuba membuktikan Azmin dan Shamsidar ber'main' kotor. [sumber .]

Tidak seperti bekas Ketua Pengarah Imigresen ini......'game' beliau bersih seperti diputuskan oleh Mahkamah [sumber .]......begitu jugak dengan Shahrizat.....'game' dia orang bersih seperti diputuskan oleh SPRM. [sumber .]

Untuk pendekkan cerita, lain kali menuntutlah dengan 'jurulatih' yang pro yang boleh ajar segala teknik dan taktik agar sesuatu 'game' nampak bersih......agak2nya siapa jurulatih yang amat pro tu?.....Rasa2nya tentu 'jurulatih' tu seorang yang veteran dan banyak pengalaman.....siapa ye?

Oleh kerana bukan setakat Umno/BN saja yang merasakan mereka akan merudum dalam PRU13 nanti, malah para penganalisa politik hatta sang 'katak' pun merasakan demikian.....jadi segala keputusan 'game-game' yang lama dulu akan dimintak 'replay'.

al-brangionline:

Terdesak sungguh mereka.....dan ramai yg kata kali ni pasti sengit 'game'nya.

'Jam session'......lepas tu sokong BN wahai orang muda......Umno/BN terdesak lagi...alahai...

Gambar-gambar konsert di atas sempena 'Himpunan Jutaan Belia 2012'

Umno/BN 'sogok' hiburan lagi kepada anak muda.

Kali ini dalam sesi 'sogokan' untuk sekian kalinya dalam program 'Kosert Jelajah BN Pilihan Saya'. [sumber ]

Memang konpom Umno/BN teramat-amat terdesak dengan sokongan anak muda......sekurang-kurangnya Umno/BN tak nak yang sudah di'kendung' berciciran kerana yang dikejar tak dapat.

Dengar ceritanya BR1M versi kedua akan dihamburkan sekali lagi sebelum PRU13 dipanggil......jelas sekali Presiden Umno sedang berkejaran dengan masa......banyak lagi belum selesai sebelum panggil PRU13.

al-brangionline:

Yang dikejar tak dapat2......yang dikendung tiris, bocor berciciran.....

Memang benar kata2......untuk melihat masa depan negara...tengoklah pada golongan remaja masa sekarang.

Wednesday, May 30, 2012

Restoran Cheng Ho jadi saksi 4 tahun lalu bersama Nik Aziz....kini Amy bersama Umno.....ada aku kisah?

Kira 4 tahun yang lalu Tuan Guru Nik Aziz ada meluangkan masa merasmikan satu kedai buku di salah satu pasaraya di Wangsa Maju.

Selepas itu Tuan Guru Nik Aziz dan rombongan meluangkan masa makan tengahari di Restoran Cheng Ho umilik penyanyi Amy (Search).

Semalam Amy berada di PWTC dalam majlis penyerahan borang keahlian parti Umno bersama vokalis kumpulan May, Mustaffa Din dan Ibnor Riza.

4 tahun lalu Amy pernah berkata: ""Saya meminati tok guru dengan imej dan personaliti beliau sebagai seorang tokoh agama serta pemimpin yang hebat, kenapa harus takut dengan label-label yang berbau politik".

Semalam Amy berkata, "Tiada siapa boleh menentukan parti mana yang mahu saya sokong. Jadi, saya tidak peduli dengan kritikan mana-mana pihak dengan keputusan ini,” katanya kepada mStar Online.".

al-brangionline: Ada aku kisah......ka ka ka.

Tuesday, May 29, 2012

PAS yang 'ghulub' atau Tuan takut 'ghuyup' langsung 'ghuyub'......alahai.....

Kalau sudah 'gian' sangat nak berpolitik wahai Sahibul......tuan sajalah bermuzakarah dengan PAS, baru tahu langit itu tinggi ke rendah.....sapa yang ghulub...sapa yang 'ghuyub'.

Yang menjadi kemusykilan kami orang awam kenapa tuan dan beberapa orang lagi yang se'waktu' dengan Tuan terlalu amat 'mesra' Umno?

Adakah Umno terlalu sempurna sehingga Tuan dan beberapa orang lagi yang se'waktu' dengan Tuan terlala ter'paku' hingga mem'bisu' dek kesempurnaan Umno selama lebih 54 tahun memerintah?......

Atau Tuan dan beberapa orang lagi yang se'waktu' dengan Tuan berasa khuatir menjadi 'ghuyup' jika membuat teguran.

al-brangionline:

Masih lagi selsema setelah 'ghuyup' kena hujan semalam tapi masih lagi duduk di depan PC...masih belum 'ghuyub' lagi.

Kisah 'ghulub' boleh baca DI SINI .

Patutlah pun......rupa2nya TAA hanya ber'eksperimen' dengan DAP

Pemimpin datang...pemimpin pergi.

Masuk secara individu atau beramai ke dalam sesebuah parti adalah biasa.

Keluar secara individu atau beramai-ramai pun adalah biasa sekarang.

Samada keluar parti secara bermaruah atau sebaliknya, itu tak perlu dipersoalkan.....kenalah tanya sendiri mereka yang telah melalui jalan ini samada mereka bermaruah atau menjadi barah.

Sekarang barulah saya faham kenapa TAA masuk DAP dan selepas itu di'keluar'kan......rupa-rupanya beliau hanya ber'eksperimen' dengan DAP kalau tidak mana mungkin kenyataan akhbarnya mendapat muka depan sebuah akhbar yang dimiliki oleh Umno.

Untuk mengetahui selanjutnya tentang 'eksperimen' sila rujuk DI SINI .

al-brangionline:

Kita amat teruja apabila figura populis masuk parti kita......parti bukan 'guinea-pig' untuk mereka yang terasa bahang bara dalam genggaman.

Monday, May 28, 2012

Nama yg bermula denga huruf 'A' dikatakan kantoi jadi MB.....betoi ka?

Lazimnya setiap Pengerusi Perhubungan Umno Negeri bila menang PRU akan menjadi Menteri Besar.......dan ada sorang tu telah lama berangan dan mengidam akan jawatan tuh......tup-tup nama orang lain pulak yang meniti di setiap bibir pengunjung warung-warung kopi dan di 'coffee-house' di hotel-hotel.....lagi pulak nama itu adalah calon popular lagi winnable agaknya.

Apa lagi......tak tidur malamlah si-Mamad tu.....kalau boleh nak teriak sekuat-kuat hati sambil menghentak-hentak kaki kerana memikirkan apa maknanya dilantik jadi Pengerusi Perhubungan tapi jawatan MB jadi milik orang lain.

Begitulah keadaan orang Umno......mana mungkin ber'juang' tanpa pangkat dan fulus......jadi untuk memujuk dan menenangkan diri sendiri sambil tangan kiri mengurut-urut dada dan tangan kanan mengosok-gosok kepala.....maka berkatalah sebagai menyedapkan diri sendiri, "Semua calon Umno yang memenangi kerusi DUN dalan PRU13 layak menjadi MB.....".....selebihnya boleh baca DI SINI .

al-brangionline;

Bahasa badan boleh ditafsir begitu.

p/s

Ada sorang beritahu, dia nampak ada orang mati matanya tak berkatup.....bila diselidiki didapati arwah itu pernah menaruh azam untuk berpoligami.....aduhai...

Sunday, May 27, 2012

'Prof' One yang ala-ala kangkung gitu

Mengikut kajian yang dibuat oleh Merdeka Centre, 92 % daripada 1,019 orang yang dibuat kajiselidik berpendapat Kerajaan perlu melakukan pembersihan ke atas daftar pemilih sebelum PRU.

Tiba-tiba 'Prof.' One nih melenting dan tiba-tiba rasa pedas......kenapa dia merasa pedas?.....alahai buat-buat pedas pulak.....bukan ke selama nih awak melantak semua...timun...kangkung...terung...cabai api...cabai burung...semuanya tak menolak.

'Prof' One tak perlu melenting......ambik aje se'gelas' air, siramkan ke mulut untuk 'Bersih'kan semua yang rasa pedas-pedas dan yang kotor-kotor tu......jangan pertikaikan kajiselidik tuh...kalau macam ni, kalaulah 'Prof' One betul-betul jadi Profesor nanti, nescaya gagal semua mahasiswa......alahai.....

Siapa dia 'Prof' One tuh?

Sila baca DI SINI .

Friday, May 25, 2012

Mahathir dilanda 'sindrom' cuak......'menolangowerphobia'?

Memang konpom Umno khususnya Mahathir dilanda sindrom cuak......fobia serta takut tak menentu pasal.

Daun pisang kering bergesel pun disangkanya hantu......tengok bayang sendiri pun disangka ada orang kat belakang......bunyi air menitik di singki disangkanya ada 'makhluk halus' sedang menghendap.

Fikiran Mahathir diketika ini tersangat cuak dan takut sehingga bermacam-macam 'fantasi'nya konon pembangkang akan membuat huru-hara kalau kalah dalam PRU13 nanti.

Kenapa Mahathir bercelaru dan hanyut dalam alam 'fantasi' yang menakutkan itu? [sumber .]

Ini adalah kerana bila Pakatan Rakyat memenangi PRU13, InsyaAllah....maka dengan sendirinya mengikut pergiraan matematik, Umno akan hilang kuasa.....untuk perhatian anda bukan Melayu yang hilang kuasa tau tapi Umno.....baca betul-betul......U - M - N - O

Dan lazimnya orang Umno nih suka cakap terbalik......kalau dia kata pilihanraya sudah hampir bermakna lambat lagilah tuh.....kalau dia kata pembangkang akan buat huru hara bermakna dalam hati mereka sudah ada pasang niat akan buat sesuatu demi mengekalkan kuasa mereka.

Petanda awal sudah jelas kelihatan......bermula dengan provokasi senam tonggeng pungkoq depan rumah Ambiga.....buat kecoh semasa ceramah pembangkang di Merlimau baru-baru ni dan di Pantai Dalam malam tadi serta di Perak (sila baca DI SINI dan DI SINI ).

Oleh kerana Umno berada dalam keadaan 'cemas' serta cuak yang teramat sangat (ada dengar cerita..... kedapatan sesetengah orang, ada yang takut naik kapal terbang kerana kata mereka takut kapal terbang meletup atau menjunam kebawah)......begitulah gamaknya nak bayangkan dia punya takut dan cuak.....maka besar kemungkinan mereka akan guna taktik ala-ala di Kelantan pada 1978 dahulu....mintak dijauhkan Allah SWT akan perkara yang amat menyedihkan itu........hingga ada orang menangi di Parlimen untuk membentangkan perkara itu. (Boleh baca DI SINI .)

Untuk pendekkan cerita, bila Umno hilang kuasa maka segala 'syurga dunia' akan menjadi sejarah dan ramailah politikus-politikus yang kerjanya 'menikus' di zaman kegemilangannya akan berbaris mengambil nombor giliran masing-masing di pintu-pintu masuk di Klinik 1Malaysia.....ooopppsss silap, bukannya di pintu klinik 1Malaysia tapi di pintu Mahkamah barangkali...he he he


al-brangionline:

Ada bermacam-macam jenis fobia dalam dunia ini...seperti di bawah:

Dendrophobia - takut pada pepohon

Hyperphobia - takut akan ketinggian

Lygophobia - takut akan kegelapan

Panophobia - takut akan segala2nya

Xanthophobia - takut akan warna kuning

[sumber .]

p/s

Menolangowerphobia - ameno takut akan hilang power [sendiri reka phobia.....kikiki]

Thursday, May 24, 2012

Samseng kota......buat Najib pening

Walaupun ameno menafikan terlibat...perkasa berlepas tangan...perkida mungkin berkata tidak dalam agenda mereka...namun perbuatan samseng kampong dusun ini akan merudumkan ameno dalam PRU13 nanti......jangan harap dapat meningkat undi kaum India atau pun Cina hatta undi Melayu sekalipun.

[sumber .]

al-brangionline;

Mereka ini naik tocang apabila polis kata tidak salah berhimpun dikawasan awam (walaupun hadapan rumah Ambiga).

p/s

Lagi banyak samseng kota ini buat hala......lagi bagus.....Najib tentu pening kerana seolah-olah beliau disabotaj.....sesungguhnya transformasi sudah lama basi

Wednesday, May 23, 2012

Ameno pastikan trio PKR 'kempunan' PRU13

Semua orang sudah tahu ameno sekarang sedang tercungap-cungap.

Bernafas pun semacam ada bantuan 'life support machine'.

'Peluru' politik pun kering kontang.

Liwat tak menjadi...video lucah tak termakan...fitnah apa lagi yang ameno ada melainkan pastikan trio ini tidak tersenarai dalam PRU13 kerana akan kantoi di Mahkamah.

al-brangionline:

Satu lagi bukti ameno tercungap ialah seorang 'pemain' veteran [ Di SINI .]menawarkan diri untuk bertanding dalam PRU13 nanti......macam Scholes, Drogba, Lampard, Xavi, Giggs, inilah veteran yang berkaliber membantu pasukan masing-masing.

Tuesday, May 22, 2012

Ni rupanya muka kau Irshad Manji 'al-Kanji'

Ni rupanya muka kau wahai si-Irshad Manji 'al-kanji'?

Kau jangan nak berfatwa-fatwa pulak di sini. Di sini udah ada Majli Fatwa......tak lama lagi keluarlah fatwa.....ooopppsss lupalak...apa perlu fatwa lagi, kan golongan umat Nabi Luth yang sependapat dengan kau telah dilaknat lama dulu...kini dan selama-lamanya.

Yang menghairankan kau telah mendapat tempat dalam portal berita dan ditemu-ramah oleh pemberita yang tahu akan 'fikrah' kau.....kesian...kesian...kesian...sila baca DI SINI .

al-brangionline:

Sesungguhnya kau berada sekelas dengan Salman Rushdie dan Taslima Nasreen [sumber .]

Agaknya kau pernah solat di belakang Aminah Wadud [sumber .] kot?......he he

Monday, May 21, 2012

Umno 'menyaman' PAS kerana terbantut?

Konon-kononnya Umno 'menyaman' PAS kerana tak jadi muzakarah......ini kerana Umno terlalu mengharap ia menjadi kenyataan kerana ini di antara peluru 'maut' menjelang PRU13 yang Umno harap-harapkan.....rupa-rupanya ia berlaku dalam mimpi setelah saya terlelap selepas solat Zohor tadi dek serangan selsema dari semalam lagi.

Apa-apa pun...PAS juga punyai peluru.....tapi hanyalah peluru karbaid meriam buluh, tak seperti Umno yang punyai aneka peluru.....walau pun guna meriam buluh, jelas Umno terpanar dengan ledakannya seperti DI SINI .

al-brangionline:

Malam ini sudah pasti Umno akan meledakkan serangannya melalui media peledak a.k.a pencacainya.

Di sini pun ramai 'keldai' yang pikul kitab ke hulu-ke hilir

30 keldai dadah di penjara Indonesia......di Malaysia pun ramai juga 'keldai', tapi 'keldai' yang memikul kitab-kitab ke hulu-ke hilir......tak kurang juga yang menjadi 'keldai' upahan dengan hanya sebungkus nasi politrin...sebotol air mineral...sehelai T-shirt dan sebuah topi sudu.....yang lebih malang lagi sentiasa menjadi 'keldai' sehingga tamat perkhidmatan dan yang lebih umnGoK lagi selepas bersara pun masih sanggup menjadi 'keldai' sehingga kubur kata mari rumah kata pergi.

al-brangionline:

Agak-agak yang buat senam tonggeng pungkoq tu jenis keldai apa ya?......alahai.....

Sunday, May 20, 2012

Annuar bijak bermain politik

Selaku sorang politikus yang kian kusam dalam politik Kelantan, tiba-tiba namanya melonjak kembali terutama di kalangan anak muda semata-mata kerana bijaknya beliau bermain politik.

Samada secara sengaja atau tak sengaja apabila beliau meng'kritik' bolasepak Malaysia yang sedikit sebanyak 'sakit'nya turut dirasai oleh FAM yang mana dirinya sendiri menerajuinya selaku Timbalan Presiden.......akibatnya beliau digantung tugas selama dua tahun setengah.....tup tup namanya meletup di kalangan anak muda khususnya 'The Red Warriors'.

Nak dikata beliau naif tentang peraturan persatuan amatlah mustahil kerana beliau sudah aktif berpersatuan semenjak di zaman kolej lagi, tapi itulah Annuar.....bijak bermain politik.

Majoriti 'The Red Warriors' bersimpati dengannya.

Tiba-tiba beliau muncul bersama isteri dan anak-anak dengan membeli tiket perlawanan akhir piala FA di mana Kelantan menjadi juara mengalahkan Sime Darby satu gol kosong menggunaka duit sendiri......beliau menjadi tumpuan penyokong muda.....bukan itu saja, beliau turut menanda-tangani di 'banner menuntut royalti minyak di pintu masuk stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi.

Itulah Annuar, politikus yang bijak bermain politik.....umum mengetahui Kerajaan Kelantaan dibawah teraju PAS sudah sekian lama menuntut royalti minyak dari Kerajaan Persekutuan.

Di dalam situasi sekarang, adakah beliau merupakan 'winnable-candidate' yang dicari-cari oleh Najib?

Saya kurang pasti samada pimpinan PAS ada muncul di stadium malam tadi atau kemungkinan hadir tapi tidak mendapat 'coverage'.....biasalah dari pembangkang.....tapi seharus mencari satu gimik yang mana mahu tak mahu akan mendapat coverage dari salah satu media dan mendapat mencuri hati anak-anak muda di Stadium.

PAS juga seharusnya bijak bermain politik......pengumuman cuti sehari oleh TG Nik Abdul Aziz juga dikira bijak ber'main' politik.....tapi pimpinan lain juga seharusnya bijak mengeksploitasikan lagi 'event' yang amat besar ini, yang tidak mungkin muncul saban tahun iaitu perlawanan akhir bolasepak, sukan nombor satu Malaysia.

al-brangionline:

Dok gitu weh?......Tahniah pasukan dan penyokong 'The Red Warrior' kerana menjuarai Piala FA. [sumber .]

Saturday, May 19, 2012

Apabila Mahathir pun setuju muzakarah......apa maknanya itu?

Ada dua qaul dalam PAS......satu qaul kata muzakarah selepas PRu13 [sumber .] dan satu qaul lagi kata muzakarah sebelum PRU13 [sumber .].

Yang anihnya Mahathir pun setuju muzakarah PAS-Umno ni......[sumber .] amat janggal kerana dizamannya 'Debat Agong' tidak menjadi dan dibatalkan disaat akhir dan dicadangkan digantikan dengan muzakarah yang akhirnya rasa-rasa saya tidak jugak menjadi (kalau tak silap).

al-brangionline:

Bagi saya ada satu persoalan......Kenapa setiap kali tiba PRU, isu muzakarah dibangkitkan?

Rasa-rasanya petunjuk yang jelas ialah Mahathir amat bersetuju akan muzakarah PAS-Umno ini.

Apa maknanya itu?......Anda sendiri boleh buat telahan.

Thursday, May 17, 2012

Dato' kesayangan Melaka tunjuk lagak......bikin kecoh

Seorang Dato' kesayangan negeri Melaka ini yang amat kuat merokok terasa dirinya cukup popular.....terasa dirinya tak makan saman sudah bikin kecoh di stadium.

Tahniah kepada pasukan keselamatan stadium yang tidak pilih 'bulu' telah mengambil tindakan sewajarnya.

Dato' ini diharamkan menjejaki kakinya seumur hidup di stadium tersebut.

Keras nampak hukuman itu......berani kau menghukum seorang yang bergelar Dato'?

Apa-apa pun sila baca selanjutnya DI SINI .

al-brangionline:

Agak-agak kalau berlaku di Stadium Bukit Jalil atau Stadium Shah Alam hatta di Stadium Bukit Serindit, Melaka......pegawai keselamatan ada teloq tak ambik tindakan sebegitu?......ka ka ka...

Musim bunga dan musim gugur di Malaysia?......alahai.....

Sekarang ni di Malaysia... seolah-olah wujud musim bunga apabila seorang demi sorang artis berkahwin......dengan jumlah wang hantaran serta jumlah hantaran yang mengiringi mereka yang turut menjadi 'glamour' mengikut populariti tuan badan.

Dalam masa yang sama juga perceraian dikalangan selebriti......juga seperti musim gugur apabila seorang demi seorang berlinangan air mata mengiring perpisahan......yang tak sedapnya sebiji-sebiji hala-hal dalam 'kelambu' turut terhebah.

Berkahwin atau bercerai......tidak dapat lari daripada pendedahan akhbar......begitulah 'mahal'nya harga bagi seseorang selebriti.

Dalam bolasepak di Malaysia, kita juga menyaksikan beberapa jurulatih yang punyai keistimewaan sendiri telah 'gugur' sorang demi sorang seperti K.Devan (pasukan Johore FC), Mat Zan Mat Aris (pasukan Terengganu), Peter Butler (pasukan Kelantan)......begitulah beratnya kehendak bolasepak sekarang yang hanya perlu menang...menang...menang...selain daripada itu bermakna 'tali' yang mengikat jurulatih dengan sesebuah pasukan akan di'kerat' putus.

Satu lagi musim gugur yang dinanti-nantikan sekian rakyat Malaysia......apabila PRU13 tiba dan diikuti dengan musim bunga yang bakal memwarnai lanskap politik Malaysia.....dan diharapkan Pakatan Rakyat akan mewarnai musim bunga itu dalam tempoh yang berpanjangan dan ingat jika ia tidak 'perform', maka dengan sendiri ia akan gugur.....

al-brangionline;

Tidak sabar menunggu musim gugur.....

Wednesday, May 16, 2012

Tarian lembu tonggeng punggung iringi Citrawarna Malaysia, Sabtu ni?......alahai.....

Setelah dinilai prestasi lembu-lembu yang buat senaman tonggeng punggung di hadapan sebuah rumah di Bukit Damansara......besar kemungkinan lembu-lembu itu akan dijemput membuat senaman tonggeng punggung di sepanjang jalan-jalan yang ditutup sempena perarakan Citrawarna Malaysia 2012, Sabtu ini. [sumber .]

Bagi mereka yang terasa lapar atau bagi peniaga yang terasa rugi perniagaan mereka sempena perarakan itu bolehlah mendapat tunjuk ajar dari lembu-lembu itu yang akan perturunkan ilmu membuat dan menjual burger kepada rakan karib mereka yang mempunyai otak dan pemikiran sama dengan lembu-lembu itu.

al-brangionline:

Ingin tahu pembekal dan pembeli burger-burger itu dan juru-senaman tonggeng punggung itu......ka ka ka.....jawapnya...mestilah cik gunya jenis lembu piau punyer.....ki ki ki

Tuesday, May 15, 2012

Keputusan Terkini Liga Super Malaysia 15 Mei 2012

Kuala Lumpur 0 lwn Singapore Lions XII 0

Johor FC lwn Kelantan (tangguh)

N. Sembilan 3 lwn Perak 1

Terengganu 2 lwn Sarawak 2

Selangor 2 lwn Felda United 1

Sabah 1 lwn T-Team 2

Kedah 1 lwn PKNS FC 3

Keluar.....Lucut......Tanggal.....ki ki ki

Maka menyalaklah orang-orang ameno, "Sila keluar FELDA jika lawan Kerajaan......" [sumber .]

Sesetengahnya pula lagi ghairah, "Lucutkan kewarganegaraan......"

Kata-kata yang memeningkan kepala para Doktor pakar 'neuro' bila ada suara kata, "Tanggalkan perkataan 'ISLAM' dari PAS."

Adakah British mematrikan 'HAK MILIK DI TUNTUT OLEH Umno' di geran tanah bumi Malaysia?

Yang sebenarnya laungan-laungan seperti itu hanya layak dilaungkan oleh adik-adik di Taska Kemas......kebudak-budakan...atau pun mereka bermasalah dengan kepala sebelah atas...sebab tu cara berfikir macam mereka menggunakan kepala lutut.

al-brangionline:

Hantarkan mereka ke Hospital Sungai Buluh.

p/s

Malaysia bukan negara mak-atok-nenek mereka punya......macam ni ke 1Malaysia?......kikiki

Monday, May 14, 2012

Saya bukan katak......tabik Ku

"Saya bukan katak," katanya.

Habis tu sapa katak?

Jawapnya DI SINI .

al-brangionline:

Tabik hormat pada beliau......berprinsip...bertanggungjawap...ada integriti...maka malulah mereka yang jadi katak a.k.a. 'pelacur politik' a.k.a balaci a.k.a. pencacai sebelum ini.

Ghopanya ada lagi 'cicit-piut' mamak mandaliar ye?

Rupa-rupanya masih ada lagi 'cucu-cicit-piut' mamak mandaliar zaman Alpanso d'Ibu Kaki (sebutan Cik Gu Sejarah dulu) ye?

Entahkan betul ke tidak......tapi gaya bercakap macam ada persamaan.

Cer perhatikan betul-betul DI SINI ......ada ke sama atau idak?.....ki ki ki

al-brangionline:

Hanya sebahagian yang bukan golongan 'haram-jadah' di gugusan 'buah-kurma Malaysia' sahaja yang mungkin percaya lawak pak cik nih......alahai pak cik.....

Sunday, May 13, 2012

Antara seloroh dengan 'haram-jadah'......ki ki ki.....

Najib tak berseloroh......tapi ada sedikit gemuruh. [sumber .]

Kalau betul-betul berani dan betul-betul bersedia......kenapa lengah-lengahkan.....oh kerana fobia di Sibu...kepala lutut masih lagi lengoh-lengoh......dahi masih lagi berpeluh.

Kalau dah sanggup meng'haram-jadah'kan sebahagian dari peneroka...jangan lengah-lengah...bubar saja Parlimen.

Jangan lupa kalau hari ini kita meng'haram-jadah'kan orang lain.....suatu hari orang lain akan meng'haram-jadah'kan kita pulak.

Saya masih tak percaya Parlimen akan dibubarkan dalam jangka waktu terdekat kerana ameno hanya berani bila tangan orang lain ter'ikat' dibelakang dan mata di'ikat-balut' dengan kain.....tapi kalau dibubarkan jugak maka boleh dikatakan ameno "memang" betul-betul berani.....he he he.

al-brangionline:

'Haram-Jeddah' laung si-pemandu teksi di Mekah 200 Rial. (Tambang satu perjalanan dari tanah Haram (Mekah) ke Jeddah Rial Saudi 200)

Dapat kat Melayu ameno......'Haram-Jadah'.....kalau nak RM15,000 mesti muka tebal.....kakakakaka......woi bukan duit jual 'buah kurma' ladang mak-atok ameno nak beri kat peneroka tu!!!...sendiri mahu ingatlah...(kalau kau orang tak faham tak apa.....sila baca berulang kali...lama-lam fahamlah tu.)

Saturday, May 12, 2012

Keputusan Terkini Liga Super Malaysia 12 Mei 2012

Singapore Lions XII 3 lwn Kedah 3

PKNS FC 0 lwn Kelantan 3

FELDA United 2 lwn Terengganu 1

Sarawak 1 lwn Sabah 0

N. Sembilan 2 lwn Johore FC 1

T-Team 2 lwn K.Lumpur 1

Perak 2 lwn Selangor 0

7 soalan untuk tadika kemas......ki ki ki.....

Memang betul sambutan luar biasa......'Hidup UMNO!'......ka ka ka ki ki ki.....Kalaulah tak ada sambutan luar biasa, itu bermakna 'Mati UMNo!'.....apa taknya yang hadhir semuanya "Umno TOTOK".....nak tunggu rakyat jelata nak sambut?.....mintak maaf.....tunggulah pakar veterinar dan pakar zoologi sahkan bahawa kucing di Malaysia sudah bertanduk.

Pak Cik/Mak Cik boleh fahamkan 7 soalan yang disoal dan dijawap sendiri oleh Ketua Darjah Tadika Kemas kepada kawan-kawan sedarjahnya DI SINI ki ki ki.

Friday, May 11, 2012

Kes mengemang bulu roma: Pesakit 'otak' dari Tanjung Rambutan dan Tampoi buat 'gempaq'.....

Sekumpulan pesakit 'otak' dari Tanjung Rambutan buat gempaq di Penang seperti dilaporkan DI SINI .

Manakala tak berapa kerat pulak dari Tampoi buat kerja kurang siuman.....(nama lagi pesakit otak) seperti DI SINI .

Orang ramai percaya 'pesakit-pesakit' itu adalah mesra ameno.....kalau tak ditaja pun oleh mereka.

al-brangionline:

Anihnya......kenapa mereka bebas ber'lagak' samseng ala-ala samseng kampong dusun tanpa halagan pihak berwajip?

Thursday, May 10, 2012

Bukan durian runtuh......tapi durian 'mangkor' sebenarnya.....Baca Sini...

Saya tak nak komen lagi pasal al-kisah 'Saya tak redha......" berkaitan 'durian runtuh' kerana bukan bidang saya dalam bab untung-rugi.

Lebih baik kita serah kepada yang arif lagi pakar dalam bab ini seperti DI SINI .

al-brangionline:

Kesian pak-cik-pak cik pelda......ramai yang menitis air mata kegirangan pabila diumumkan 'durian runtuh'.....rupa-rupanya 'durian mangkor'.....aduhai...

Dia tak jumpa judi dalam Al-Quran......nanti nampak 'kotor' aje dlm 'Bersih'

Pak Cik pernah satu ketika dulu kata dia tak jumpa ayat judi dalam Al-Quran......mungkin ketika pak cik tu baca Al-Quran ada sekeping 'chips-Genting' melekat kat muka surat yang ada ayat judi kot.

Sekarang pak cik tu dilantik jadi Pengerusi Panel Penasihat Bebas berikutan 'Bersih 3.0' pada 28 April yang lalu......dikhuatiri pak cik ni tak nampak apa-apa yang 'brutal' dari bekas 'cucu-cicit'nya dulu.....yang pak cik tu nampak hanyalah 'kotor dalam Bersih'.....hu hu hu. [sumber .]

al-brangionline;

Saya hanya nampak 'Suci dalam debu'.....dok gitu?

Wednesday, May 9, 2012

'Saya tak redha'......lainlah kalau dari _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ki ki ki.....

Pembangkang warganegara kelas ke2 ke?

'Durian runtuh' itu bukan dari kantong ameno......jauh sekali dari poket seluar orang yang kata, "Saya tak redha......" (Sumber.).

Macamana Presiden Umno boleh kata dia tak redha......lainlah kalau dia keluar 'biji-biji durian' tu dari _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ki ki ki.....

Tuesday, May 8, 2012

'Ayam' betina yg perasan kulitnya setebal kulit badak

Weh pak cik, siapa awak nak mengkafirkan orang lain?

Kencinglah dulu dalam tempurung......pas tu cerminkan muka awak?

Ada hensem atau muka kering macam lalang hangus?

Awaklah 'Bapak' segala pepecahan......awaklah yang tidak beretika atau dalam bahasa paling lembut sebagai ayam betina yang melebamkan mata Anwar.

Jangan kerana awak ada kaitan dengan 'perkasam' a.k.a kuda tunggangan ameno a.k.a. balaci atau paling lembut khadam ameno......awak ada 'lesen' besar untuk mengkafirkan orang lain.

Ingat wahai pak cik......semasa awak ber'uniform' awak ada kekebalan......sekarang awak sudah pencen.....'kulit' awak tu tak setebal kulit badak lagi.

Di mana Majlis Fatwa.....di mana Jakim.....di mana mereka yang berkuasa.....kenapa tak tangkap aja pak cik bermulut bacul nih? [sumber .]

al-brangionline:

Di dunia mungkin bebas......ingat kita semua ada satu lagi Mahkamah...iaitu Mahkamah Rabbul-Jalil di Negeri Akhirat besok.

Monday, May 7, 2012

Al-alama ter'sohor' dari keturunan negeri Hang Lekir ber'fatwa'......kikiki.....geli ambo

Perut ni rasa macam bergelora sekencang laut Cina selatan.....bila-bila masa akan ter'burai'.

Tekak ni terasa macam meloya seperti gunung berapi yang bila-bila masa akan memutahkan laharnya.

Ini semua gara-gara mendengar fatawa dari Al-alamak tersohor berketurunan dari negeri Hang Lekir yang menasihatkan Anwar dan Azmin melepas jawatan masing-masing kerana masalah moral yang 'kritikal' seperti DI SINI .

al-brangionline:

......hanya pengikut yang ber'mazhab' ameno sahaja yang akan taat pada fatawa tersebut.....kikikikiki

Ilmu lawannya ilmu.....Ulamak lawannya Ulamak.....panaaas

Majlis Fatwa Kebangsaan telah putuskan "Demonstrasi" adalah haram seperti berikut:

"Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan adalah haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru-hara dan kekacauan dalam negara." [sumber .]

Manakala Ketua Dewan Ulamak PAS dan Setiausaha Dewan Ulamak PAS berkata pula seperti berikut:

"Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan diseru tidak mengeluarkan pandangan melibatkan demonstrasi sahaja tetapi mestilah juga mengeluarkan pandangan melibatkan kepincangan pilihan raya yang menjadi sebab kepada berlakunya demonstrasi."

"Demonstrasi menyatakan pandangan adalah berasaskan kepada kewajipan amar makruf nahi munkar yang dituntut oleh Islam,

"Sementara itu, Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat, Dr Khairuddin Aman Razali pula menegaskan bahawa Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan diminta jangan menyempitkan pandangan muzakarah melibatkan demonstrasi yang berlaku sahaja.

Tetapi, tambahnya mereka perlu mengeluarkan pandangan terhadap kepincangan pengurusan kewangan negara, amalan rasuah yang berleluasa, pengkhianatan pemberian ic kepada bukan warganegara, pemberian warganegara dengan tujuan politik jahat, rasuah politik kepada pengundi, pengunaan dana kerajaan oleh parti yang bertanding dalam pilihanraya dan kepincangan pengurusan pilihanraya.

“Dengan itu, Jawatankuasa Fatwa akan dilihat berwibawa dan tidak menjadi alat pemerintah semata-mata, malah menjadi suara amar makruf nahi munkar mewakili rakyat," [sumber .]


albrangionline:


Demonstrasi memperagakan pakaian dan kecantikan dengan lengokkan badan separuh bogel di atas pentas dikelilingi lelaki menaksikan mereka dibawah pentas bagaimana pulak bunyi fatwanya?


Adaka 'perkasam' dan 'perkuda' dikecualikan?


p/s


Rupa-rupanya amenolah yang menjadi pelopor......pertama sekali melakukan perbuatan 'Haram' itu semasa menentang Malayan Union dulu.....sudah lupa ke komer...hu hu.

Friday, May 4, 2012

Berita Panaaas dari Paris.....

Terkedu saya bila baca berita DI SINI......saya tak nampak campur hal orang-orang besar.....taaakuuut...nanti di samannya.

Tapi itu yang di laporkan......kalau tak betul dan benar, portal itu akan di saman.....kalau didiamkan saja menunjukkan semacam ada kebenaran dan rakyat tentu akan terpinga-pinga ingin tahu kesahihannya.

Walau apa pun.....berita itu akan buat bibirnya pucat lesi...tidak semerkah delima masak ranum.....mad sembab mungkin tersenyum menyeringai giginya dan pasang angan-angan..."lepas ni akulah pulak naik (tolong jangan berangan).".....mad katak mulut luas akan cari jalan untuk menyelamatkan teman mesranya tapi dia tak akan jumpa jalan kerana dia kurang cerdik.....mad bakar jambatan mungkin makin luruh rambutnya dan hanya mampu berkata, "ah itu semuanya fitnah.".....mad botak lagilah pening kerana ini betul-betul menguji kejongosannya.

Yang sebenarnya masa sudah hampir untuk melihat si-luncai terjun dengan labu-labunya dan rakyat terbanyak akan memekik, "biarkan...biarkan...biarkan."......masa sudah suntuk untuk mengambus bangkai gajah.....saksikan masa dan ketikanya.

al-brangionline:

Panaaas.....panaaas.....panaaas.

Thursday, May 3, 2012

Wanita 36,sanggup berlakon porno......nak langsai hutang konon.....eeeee

Beban hutang mendesak suri rumah Nadya Suleman 36, yang terkenal dengan nama jolokan 'Octomom' .

Sebaik saja melahirkan anak kembar 8, namanya menjadi tersohor yang membuat produser 'lintah darat' serta penerbit majalah menawarkan beliau berlakon filem 'porno' dan berposing ala-ala zaman batu dulu.

Ketika itu beliau dengan tegas menolak tawaran 'lumayan' itu.

Sebelum daripada itu beliau telah ada anak kembar 6.

Kesemua 14 orang anak itu adalah hasil dari 'sperma tabung uji' kerana beliau ketika itu tiada suami walaupun pernah berkahwin tetapi telah bercerai.

Tetapi setelah dibebani hutang sekeliling perut, beliau memfailkan agar menjadi muflis dan sanggup menerima tawaran berlakon filem porno untuk melangsaikan hutang.

Seterusnya sila baca DI SINI .

Di Malaysia pun apa kurangnya......pernah kita dengar Mahasiswi IPTA/IPTS sanggup me'rela'kan diri mereka pada pak cik-pak cik dan abang-abang yang 'haus' kerana desakan wang.

al-brangionline:

Oh 'along' bukannya kau nak tolong.....rupa-rupanya kau jadi 'polong' menghisap darah.

Oh PTPTN bukannya kau nak beri pinjaman......rupa-rupanya kau nak meng'jahanam'kan bajet pelajar.

Wednesday, May 2, 2012

Kenyataan 2 'pakar', air pancutan dan gas kurang sakit dan tidak bahaya......hu hu.....




Kenyataan daripada 2 pakar ini mungkin melegakan sikit peserta 'Duduk dan Bantah' Bersih 3.0 tempoh hari.

Bagi mereka yang basah kuyup ber'mandi'kan air pancuran dari trak merah dan ber'sesak' nafas menghidu gas pemedih mata dari tembakan ikhlas abang berbaju biru bertopi merah boleh menarik nafas lega kerana kedua-duanya tidak berbahaya seperti kata kedua-dua pakar ini.


al-brangionline:

Mungkin ada benarnya......mungkin mereka berdua pernah merasainya.....hu hu

Azmin mangsa desperado......lepas ni 'ramai' lagi...

Desperado.....desperado.....desperado.....desperado.....
desperado.

Sekali mencacai......sampai bila-bila(?) mencacai.....dosa- pahala.....halal-haram diketepikan......tidak terfikirkah satu hari batu kepala sendiri terpalit...diketika itu anak-isteri ataun kaum kerabat sendiri diaibkan sebegitu?

Yang penting puaskan hati bos kot......

Atau ameno memang senonim dengan fitnah.....seks?

InsyaAllah rakyat terbanyak (tidak termasuk yang mengharap nasi bungkus, baju T, topi sudu dan fulusy) dengan sedikit Iman yang ada boleh menilai.

Itulah diantara petunjuk PRU sudah sangat hampir......dan hampir pimpinan lain sila bersedia untuk menerima berita 'taik' ini kerana yang menyebarkannya kepala penuh dengan 'taik'.....dah tak boleh berfikir, sebab tu mereka gunakan kepala lutut untuk berfikir......waduhhhhh...

al-brangionline:

Berbaloi ke......tak berapa sen yang dapat dengan kerja-kerja 'taik' sebegitu?

Tuesday, May 1, 2012

Anak buah cakap lain......tokeh cakap lain......nak tunjuk pandai dan tahu.....ka ka ka

[sumber .]

[sumber .]

Inilah pentadbiran ameno......anak buah cakap lain, bosnya pulak cakap lain.

Mana satu yang betul.

Yang pastinya salah satu mesti betul dan saya rasa mestilah orang yang bertahun-tahun memakai topi jelas tertulis 'Allah' dan 'Muhammad' dan yang tunjuk-tunjuk pandai dan tahu sudah tentu bosnya iaitu ameno......biasaklah ameno semuanya tahu.

al-brangionline:

Macam ni pun rakyat boleh percaya ka......hanya ameno totok aje yang percaya.