Followers

Wednesday, 29 August 2012

Kit Siang tak kesian langsung ke, pada anak Yatim?......ish...ish...ish......tak patut


Lazimnya ada NGO atau inisiatif individu tertentu yang peka akan kedaifan anak yatim ke hulu ke hilir minta bantuan untuk prasarana, pakaian, makan-minum serta segala perbelanjaan yang diperlukan oleh rumah anak-anak yatim.

Yang ini agak pelik dan musykil sedikit......anak yatim itu sendiri menjemput VIP bukan untuk kepetingan anak yatim itu sendiri tapi untuk kepentingan negara.

Adalah kurang pasti kerana sudah lama tidak tengok TV samada VIP tetentu sentiasa dijemput saban tahun atau hanya VIP tertentu sahaja terpilih......entah apa kriteria diambil contohnya mungkin kerana pandai bercakap...yang berkarisma dan beraura atau yang sentiasa 'membuat' kepalanya migrain, baru dijemput atau anak yatim itu merasakan programnya sudah tidak mendapat 'simpati' dari masyarakat terbanyak yakni dalam bahasa lain sudah tidak 'laku' kerana 'iklan'nya seperti masuk dalam bakul dan angkat sendiri.

Kesian sungguh pada anak yatim ini......di dalam Islam, membantu anak-anak yatim memang satu amalan kerja yang mulia selain dari kaum kerabat dan orang miskin.

Anak yatim ini sendiri tanpa prasangka atau kepetingan peribadi apatah lagi politik telah menjemput Saudara Lim Kit Siang ke majlis negara......ingat wahai sahabat.......majlis negara tau bukan majlisnya......(biar betul...sila baca DI SINI kalau tak percaya......alahai.....)

al-brangionline:

Arahan serta fadilat membantu anak-anak yatim memang jelas dalam Islam......tap mungkin "tidak" kepada anak Yatim ini......entahlah.....tolong Tok Peti sekelian beri fatawa.

p/s Bersegeralah ke Masjid dan banyakkan Selawat ke atas Nabi SAW......kebetulan majlis anak yatim yang bercampur baur gender yang terdedah sana sini itu jatuh pada hari Jumaat......sekali pohon Ulaa-mak dan Tok Peti beri fatawa dari segi al-aulawiyatnya.