Followers

Tuesday, 31 January 2012

Hang Tuah bukan pemimpin terpuji......Hang, Mahathir, pun sama gak.....

"Beliau digambarkan sebagai seorang yang sebegitu baik, amat taat, begitu setia dan sanggup membunuh kawannya walaupun mengetahui bahawa (Hang Jebat) dihukum mati kerana sesuatu yang tidak dilakukannya.

"Untuk membunuh rakan-rakan ‘Hang’ bukan sesuatu yang terpuji langsung," kata Dr Mahathir kepada kira-kira 300 hadirin. [sumber .]

Hang Pun sama jugak.....2 x 5 = 5 x 2.

Hang pun "bunuh" jugak rakan baik 'Hang'......sampai sekarang tak habis-habis dengan fitnah.....dari liwat pada seks.....dari seks pada liwat.....pastu seks lagi.....bukankah buat fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh orang?

Hang memang cepat pelupa sebab tu Hang ada ber'wasiat'...Melayu mudah lupa.

Kalau nak bercakap pasal pemimpin terpuji, kenapa sebagai seorang Islam tak ikut apa Quran kata?......Jangan hanya ikut pada Hari Mauliddurrasul je dengan pelbagai cogan kata yang direka oleh puak-puak Hang......bukan begitu Pak Kheq misai tebai?

Firman Allah S.W.T yang bermaksud :

“Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredhaan) Allah dan (balasan baik) hari akhirat, serta ia pula menyebut dan mengingati Allah sebanyak-banyaknya (dalam masa susah dan senang).”

(Al-Quran, Surah Al-Ahzab: 21)

al-brangionline:

Hang pi jaga sana.....Hang pulak jaga sini.....Hang jaga sanun dan Hang jaga sinun.....

Hang, Hang, Hang......Hang ikut aku....

Rupa-rupanya Hang ni jenih penakut.....berapa banyak Hang, Hang panggil ikut Hang?