Followers

Monday, September 15, 2014

Ulamak hanya untuk panggilan S.O.S sahaja?


Orang Awam: Mencari Ulamak untuk pengurusan jenazah,doa selamat, solat hajat keluarga sakit,anak bini lari dari rumah,barang hilang,rumah tangga diganggu makhluk halus dan sebagainya.

Orang Korporat: Mencari Ulamak ketika bisness down, ketika menghadapai kes Mahkamah untuk berdoa dan buat solat hajat

Kakitangan Awam: Mencari Ulamak untuk Majlis MaulidurrRasul, Maal Hijrah, untuk berceramah

Peniaga: Mencari Ulamak untuk Majlis Buka Kedai

Stesyen TV: Mencari ulamak untuk baca Ayat-ayat Suci bila ada musibah,mengwujudkan beberapa slot sekadar di'pinggiran'

Orang Politik: Mencari Ulamak ketika hadapi pelbagai tuduhan khalwat,rasuah,liwat,saman menyaman untuk buat solat hajat dan doa,menacari Ulamak untuk menghalalkan 'niat' mereka

Moralnya: Peranan Ulamak bukannya bermusim, tak ruginya sentiasa berdampingan dengan Ulamak

al-brangionline:
Walaupun tak maksum, kata-kata mereka 'harum' tidak cirit

Sunday, September 14, 2014

Rahsia di sebalik 'Kipas Hikmat'


PKR dan DAP sentiasa ber'RAHSIA' serahsia disebalik 'KIPAS HIKMAT'......di masa yang sama PAS dikatakan 'pengkhianat', 'menikam belakang'.

Lebih malang lagi apabila 'anak-buah' sendiri terikut-ikut me'ratib' ayat dan kalimah yang sama walhal di masa yang sama kenapa tidak pertikaikan karenah dan tingkah laku PKR dan DAP yang nampak men'curiga'kan itu.

Apakah yang dikatakan 'RAHSIA' itu? [ 'RAHSIA' .]

al-brangionline:

InsyaAllah di akhir episod ini, akan terserlah yang mana HAQ dan yang mana BATHIL.

Saturday, September 13, 2014

PRK DUN N01 Pengkalan Kubur : Hitam yang 'kelam', merah yang 'kusam'...tunggu apa lagi?


Apabila kegelapan aku terasa hitam kelam......pabila terang ku lihat merah yang kusam......mata ku kembali bersinar melihat hijau menawan. [Harakahdaily .]

al-brangionline:

Kembalilah hijau ke dalam Dewan

Tuesday, September 9, 2014

Kisah Benar: Cek tak mau Pengkalan Kubur, Cek mau MB......versi CEMAS

Tiba-tiba si anak kecil menangis teresak-esak sambil menhentak-hentak kaki ke lantai.

Emak dan bapaknya dah tak larat memujuk.

Akhirnya si-bapak bertanya, "Cek nak apa sebenaqnya?"

Sambil tersedu-sedu, "Ayah janji nak beri hadiah jika menang pertandingan main guli,"

Si bapak dan Mak tercenggang, "Mana ada ayah janji,"

Si anak makin kuat meronta, habis di balingnya semua mainan dia, berselerak dan ada yang pecah-pecah.

Si-mak, "Ok, nanti ayah pegi ke Pengkalan Kubur dan belikan bermacam-macam hadiah,"

Si-anak, "Cek tak nak yang di Pengkalan Kubur, ia murah dan tak ori," "Cek nak MB yang kat Shah Alam,"

Si-bapak, "Apa MB tu? CEk nak jugak MB tuh? Mana cek layak"

Si-anak, "Cek tau cek tak layak, tapi cek nak jugak MB tuh. Mercedes Benz!!!"

Si-bapak dan mak terbeliak biji mata, "Mana ayah ada duit, lainlah kalau ayah ada RM3.0 billion, 5-6 biji ayah boleh belikan,"

Si-anak," Alahhh, alasan je ayah,,bukan Mercedes Benz yang betul-betul, yang 'remote control' jual kat Shah Alam tu."

al-brangionline:

Cerita ini tiada kena mengena dengan berita DI SINI .

Monday, September 8, 2014

'Langkah Kejang' berakhir dengan 'Ulit Mayang'

Ramai orang berkata PAS sekarang sudah berpecah.
Saya tak berhajat nak cerita satu persatu apa yang berlaku kerana anda semua lagi arif dan 'advanced' samada mendapatkan maklumat bersumberkan PAS, PKR dan DAP dan dari beberapa 'rimau jadian' dalam PAS .('Rimau jadian' ini akan wujud dalam mana-mana organisasi yang hendak menegakkan Islam selagi ada bumi dan matahari.)
Semua orang telah jelas dan maklum akan kemelut ini berpunca dari 'Langkah Kajang'. Kita biarkan dulu kemelut projek meng'NYAH'kan MB TSKI ini, biarkan 'Langkah Kajang' menjadi 'LANGKAH KEJANG', kalau pulih pun langkahnya akan seiring dengan mulutnya menjadi hirut.
Berbalik kepada PAS berpecah tadi, percayalah sahabat, PAS InsyaAllah tidak berpecah, ini hanyah proses penyaringan. Ia berlaku di mana-mana organisasi akibat taksub (bahasa kasarnya riak) dengan kebolehan sendiri bercampur tidak sabar hendak naik ke'atas' serta terkesan atau terpengaruh atau sudah lama ter'ke-sudah-atur' projeknya dengan suatu pihak yang lain.
Sudah ditakdirkan 'Langkah Kajang' menjadi 'Langkah Sumbang membawa kepada 'Langkah Kejang' sedikit sebanyak turut mem'bantu' atau memper'cepat'kan proses penringan ini. Itulah di antara hikmahnya.
InsyaAllah PAS akan merapatkan safnya mungkin selepas Muktamar minggu hadapan. Yakinlah setiap keputusan Presiden mahupun Majlis Syura, semuanya menjurus kepada kebaikan parti kerana mereka membuat keputusan dengan tidak membelakangkan Allah SWT. Betul mereka tidak maksum, (yang sebelah sana pun tidak maksum juga), 'ijtihad' mereka untuk kebaikan ahli khususnya dan parti amnya.
Memetik sebahagian dari lirik lagu 'Ulit Mayang' antara lagu daerah yang tersohor di Terengganu......
"Ku tahu asal usul mu
Yang laut balik ke laut
Yang darat balik ke darat"......biarkan biarkan...biarkan mereka pergi agar biar jelas pertembungan PAS hanya dengan musuh yang sudah dikenali zaman berzaman, kerana hendak menghadapi 'rimau jadian' amatlah rumit. Kita kedepan dia mencakar dari belakang, kita berdepan dia tunjukkan senyuman paling manis, kita ke kanan dia cakar balik semula dari kiri, takkan kita nak melayan 'rimau-rimau' jadian ini sepanjang masa, banyak lagi tugasan kita kepada Allah tidak tertegak dan kepada rakyat tidak tertunai.
Sejarah membuktikan apa peranan Abdullah bin Ubai dengan sepupu sepapatnya bersama Rasulullah SAW.
Masa mengejar kita wahai sahabat, sebelum ajal menjemput sekurang-kurangnya ada sedikit jawapan nak dipersembahkan kepada Allah Rabbul Jalil.

al-brangionline:
'KU TAHU ASAL USUL MU.....'