Followers

Wednesday, 3 February 2016

Alahai......bukannya susah nak jadi senang


Mukhriz Letak Jawatan, Ahmad Bashah MB Kedah Baharu

Diterbitkan: Rabu, 3 Februari 2016 10:24 AM


Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir ketika mengadakan sidang media di Wisma Darulaman, Rabu. -fotoBERNAMA


  (Ubah saiz teks)
DIKEMASKINI
ALOR SETAR: Datuk Seri Mukhriz Mahathir pada Rabu mengumum melepaskan jawatan sebagai menteri besar Kedah. 
Ketika mengumumkan perkara itu pada sidang media di Wisma Darul Aman di sini, Mukhriz berkata, beliau dimaklumkan telah hilang sokongan majoriti di Dewan Undangan Negeri Kedah. 
"Saya dimaklumkan saya hilang sokongan majoriti oleh Jemaah Pemangku Sultan Kedah semalam," katanya pada sidang media.
Mukhriz berkata, jawatan menteri besar diambil oleh Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.
Bagaimanapun beliau menegaskan tetap setia kepada Umno walaupun tanpa sebarang jawatan.
Mengenai jawatan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, beliau menyerahkan perkara itu kepada presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Katanya beliau juga telah menolak tawaran untuk menjadi timbalan menteri yang ditawarkan oleh Najib.

"Saya akan terus lantang bersuara. Umno perlu menjalani transformasi drastik," katanya.
Dalam pada itu, Mukhriz turut mengumumkan perletakan beliau sebagai Presiden Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA).
Mukhriz berkata beliau tidak memaklumkan kepada bapanya Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai keputusannya untuk meletak jawatan. 
Berikut merupakan kenyataan akhbar Mukhriz -
[sumber .]

albrangionline:
Begitulah kisah sang Umno/BN bila tidak sehaluan sudah pasti ter"tendang" keluar. Dalam politik Umno, kelayakan, kelulusan, kebolehan, kepintaran boleh campak ke laut. Yang akan terlonjak naik bila ada yang pandai, pintar dalam "jolok menjolok".
Pesanan untuk adik-adik yang sedang belajar terutama yang baru naik Menengah satu, jangan rasa terkesima atau berputus asa dengan pandangan sesetengah orang yang berkata tanpa SRP pun boleh jadi 'senang'.....teruskan belajar...dan belajar...dan belajar. Pedulikan mereka.....alahai.....

Wednesday, 6 January 2016

Eight is enough?......oh tidak, bahkan PAN terkedu dan bila "mati" mata terbeliak


Walaupun PAN dah dapat LAPAN (sila klik) kerusi PBT, namun PAN tetap terkilan, terkedu dan 'frust nonggeng' dengan tajuk di atas.

PAN sifat dia kembar seiras denan Umno tetap meratibkan UG...UG...UG...kerana itu saja yang depa tahu, fitnah, spin ngadu domba demi survival politiknya.

PAN bergantung kepada persepsi karut marut untuk menyakini pengundi atas pagar kononnya PAS dah jadi mesra dan sebati dengan Umno.

Tolong sikit hangpa, pengundi tidak se'manqaq' seperti hangpa.

PAS sesekali tidak akan masuk BN (sila klik). PAS hanya bekerjasama dengan Umno atas perkara-perkara kebaikan dan hal Islam. (sila klik)

al-brangionline: PAN, bila "mati" mata jegil ke atas.

Saturday, 2 January 2016

Husam: Satu kisah sang badut dengan sang PANdir?.....ntahlah


Saya hanya ikut jejak presiden, alasan Husam hadir majlis Amanah

Datuk Husam Musa berucap pada majlis makan malam Parti Amanah Negara Kelantan di Petaling Jaya malam tadi. Beliau mempertahankan kehadirannya di majlis itu dengan alasan hanya mencontohi Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk menasihati musuh parti. – Gambar The Malaysian Insider, 2 Januari, 2016.Datuk Husam Musa berucap pada majlis makan malam Parti Amanah Negara Kelantan di Petaling Jaya malam tadi. Beliau mempertahankan kehadirannya di majlis itu dengan alasan hanya mencontohi Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk menasihati musuh parti. – Gambar The Malaysian Insider, 2 Januari, 2016.Bekas naib presiden PAS Datuk Husam Musa yakin partinya tidak akan memecat beliau kerana menyertai majlis makan malam anjuran Parti Amanah Negara (Amanah) yang menjadi musuh parti Islam itu kerana beliau hanya mencontohi jejak langkah presiden."Saya yakin parti saya parti yang baik. Parti saya tidak akan pecat saya sebab hadir untuk nasihat Amanah."Saya hanya mencontohi presiden yang pergi ke majlis bersama presiden Umno.
_____________________________________________________________________________

al-brangionline:

Husam selaku bekas Naib Presiden PAS tentu maklum majlis yang dihadiri TGHH dan Datuk Najib adalah majlis yang dianjurkan oleh alumni Al-Azhar.

TGHH dijemput hadir adalah atas kapasiti beliau selaku bekas siswa Al-Azhar. Beliau menamatkan Sarjana dalam bidang Siasah Syariah pada tahun 1974 hingga 1976 di Universiti Al-azhar, Mesir. Sebelum itu beliau mendapat tajaan biasiswa Kerajaan Arab Saudi untuk membuat pengajian peringkat Ijazah Pertama di Universiti Islam Madinah. TGHH diberi penghormatan untuk menyampaikan Ucaptama atas kapasiti beliau sebagai  Naib Ketua Ulama Sedunia di bawah pimpinan Sheikh Dr Yusof Qardhawi.

Manakala Datuk Seri Najib selaku Perdana Menteri dijemput untuk menyempurkan majlis itu. Saya rasa penganjur tentu maklum, malam Husam sendiri tentu lebih maklum, kemunasabahan seorang Presiden parti dijemput untuk merasmikan majlis sebesar itu.

Jikalau Datuk Seri Najib itu seorang alumni Al-azhar, sudah tentu beliau dijemput selaku seorang Perdana Mentiri dan diberi penghormatan menyampaika Ucaptama.

Takkan itu pun seorang mantan Naib Presiden PAS dan orang yang disebut-sebut sebagai pengganti kepada TGNA sebaga Menteri Besar Kelantan, tetapi sehingga sekarang tidak kesampaian, walaupun dikatakan beliau seorang yang komited kepada parti malah berazam mahu menghabiskan usianya di dalam PAS.

Kehadiran Husam dalam Majlis PAN, malah memberi ucaptama, betul-betul mahu menunjukkan "kegedebelan" beliau walaupun umum melihat itu hanyalah satu aksi gimik kebudak2kan, kalau pun tidak menyamai seorang dua kegeladangan yang separa normal. {Bukan semua geladangan berperangai macam Husam, mereka hanya bergeladangan kerana menjadi mangsa himpitan hidup di Kota Raya.

Beliau kelihatan mencabar pimpinan tertinggi PAS agar memecatnya. Beliau bersangkaan jika beliau dipecat, maka beliau akan memperolehi 'mileage' politik yang tinggi. Saya tidak menjangkakan begitu. Sebenarnya beliau amat takut akan 'baiah' yang dibuat sebelum sesuatu PRU. Beliau belum memiliki kejantan yang hakiki seperti Mad Sabu, Salahuddin Ayub dan yang keciwa yang sekabilah dengan mereka.

Secara peribadi, saya tidak setuju Husam dipecat. Bukan kerana takut PAS akan dicemuh oleh pengundi Salor, tapi biarkan orang yang dahulunya disanjung oleh anak-anak muda kononnya, "kekerasan" di "cold storage".

Biarkan "hotak"nya terus membeku kerana beliau amat sinonim dengan buah fikiran yang bernas kononnya tapi yang sebenar hanya buah pemikiran yang "kerdas" sedap dimakan sebagai ulam tapi amat busuk hasil buangan 'air kecil'nya. 

Teruskan gimik dan aksi badut, lama kelamaan perut mem'buncit' gastrik, sambil berhujah terkentut-kentut.

PRU14 pun sudah tak lama lagi, episod sang badut dengan sang pandir akan terjun dengan labu-labunya, InsyaAllah.

Monday, 28 December 2015

3 dalam 1 satu cadangan PAN - - r?




 1 1 0 14

Ahmad Maslan: Saya sendiri buat tiga kerja

 | December 28, 2015


ahamd maslan 2
PETALING JAYA: Selepas teruk dikritik netizen kerana mencadangkan 
supaya rakyat Malaysia melakukan dua kerja untuk menambah pendapatan, 
Datuk Ahmad Maslan akhirnya membuat penjelasan lanjut berkenaan cadangan itu.

Timbalan Menteri Industri dan Perdagangan Antarabangsa itu menerusi twitter 
menjelaskan, saranan itu hanya melibatkan kepada perniagaan atas talian atau 
e-commerce.

Katanya, rakyat Malaysia boleh meneruskan pekerjaan sedia ada 
pada siang manakala sebelah malam atau hujung minggu boleh menjalankan 
perniagaan secara atas talian untuk menambahkan pendapatan.

Katanya, kerja-kerja sampingan itu boleh dilakukan tanpa menjejaskan prestasi 
pekerjaan utama setiap hari.

“Saya sebut lakukan dua kerja bukan luar biasa ketika ditanya wartawan dalam 
konteks bussines online/ perniagaan atas talian atau e-commerce.

“Jika kerja sedia ada waktu siang, boleh business online waktu malam dan hujung 
minggu asal tak jejas prestasi, boleh tambah pendapatan,” tulisnya.

Ahmad Maslan memberi contoh beliau sendiri melakukan tiga kerja iaitu sebagai 
Ahli Parlimen Pontian, Timbalan Menteri dan Ketua Penerangan UMNO.

Katanya, ramai rakyat Malaysia melakukan dua kerja dan berusaha gigih untuk 
mencari rezeki halal.

“Saya ada tiga kerja: Ahli Parlimen, Timbalan Menteri, Ketua Penerangan UMNO. 

Ramai dah di Malaysia yang buat #2kerja. 
Berusaha gigih cari rezeki yang halal,” jelasnya.[sumber }
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

albrangionline :

Ada seorang tu pun buat 3 kerja dalam satu hari.

Petang, petik kelapa


Malam hari jual nasi lemak


Keesokannya, ni hasilnya di pejabat


atau  keesokkannya dia akan bertindak seperti ini......kakakakaka


Walau bagaimanapun cadangan 'brilliant' dari Timbalan Menteri yang 'genius' itu diambil maklum......
kikikikiki




Friday, 25 December 2015

DAP dan PAN pun "setuju" Umno ber"satu" dengan PAS?......tak caya sila baca

Seperti sedia maklum, Umno/BN perintah Malaysia sudah sekian lama. Umno sudah sedia maklum lawan atau saingan politiknya ialah PAS.

Bila PAS bergabung dengan PKR dan DAP, maka terjadilah Pakatan Rakyat.

Bila Pakatan Rakyat ter'bentuk', Umno sudah mula resah gelisah sehingga hilang kuasa "2/3 majoriti" setelah 2 kali PRU.

Umno tahu, kalau undi Melayu berterusan merosot yakni pergi ke PAS, maka suatu nanti hari Umno hanya tinggal dalam lipatan sejarah yang menjurus kepada simpanan di Arkib Negara dan Muzium Negara.

Umno amat galak "merai"kan kegembiraannya bila PAS ditendang keluar oleh DAP dari Pakatan Rakyat. Bertambah pula segelitir ahli PAS yang KECIWA yang terkecundang dalam pemilihan PAS bersama-sama pengikut yang sekepala gelojoh mahu kemenangan yang pantas telah keluar parti dan membentuk parti baru, PAN.

Umno sangka PAS akan terus ranap dan lenyap bila PAN, terbentuk. Rupa-rupanya PAN yang bersifat "splash in the PAN" hanya lebih sudu dari kuah, gegak gempita guruh di langit air di tempayan dicurah-curah, PAS tetap kekal uth dan kukuh.

Umno mula naik gusar bertambah pulak didalam Umno sendiri berlaku 'pusaran air' dan hanya menunggu 'kepala air' meluncur membaham ahlinya bertaburan. Umno cuak undi Melayu akan berpindah kepada PAS, lagi pun Umno tahu ramai Melayu tidak suka kepada DAP hasil dari ajaran rasisnya sendiri, akan mengundi PAS kerana protes kepada Umno, lagi pun PAS sudah bersendirian yakni tidak lagi bersama-sama dengan DAP.

Maka dengan itu Umno mengambil sikap "mengalah", menghulurkan tali persaudaraan tapi saya nampak Umnolah yang minta talian hayat dari PAS. Walau apapun "perdamaian" ini, saya nampak ada 2 keadaan, iaitu ikhlas mahu berdamai atau telunjuk lurus kelingking berkait.

Bab ikhlas ini adalah bab hati, benda di dalam susah nak lihat. Hanya Allah saja yang Maha Mengetahui.

Yang saya nampak adalah pada kes kedua, iaitu telunjuk lurus kelingking berkait. Umno menghulurkan tali persaudaraan adalah semata-mata untuk memacah belahkan PAS. Media massa turut membantu menghangatkan keadaan seolah-olah PAS sudah mencampak jauh dasar Islamnya ke laut Cina Selatan.

DAP pun sama juga, begitu juga dengan PAN dan segelintir PKR memainkan lagu lama iaitu UG...UG...UG. Yang sebenarnya DAP, PAN dan segelintir PKR "suka" gimik yang Umno buat, kerana ini memudahkan kerja dalam PRU apabila PAS sudah lemah.

Yang anihnya segelintir ahli boleh terikut-ikut dengan rentak lagu pemecahan itu dan rupa-rupanya masih ada lagi saki baki 'agen pemusanah' dalam PAS yang wujudnya seperti buah harumanis, hijau di luar, oren di dalam.

Insyaallah PAS sudah beberapa kali menegaskan, bersatu hanya dalam perkara kebaikan, bukannya dalam kemaksiatan, selagi Umno bersikap degilnya, semuanya boleh tanpa memikirkan kehendak syariat bagi mereka, selagi itu PAS tidak akan ber'sama'.

al-brangionline: .......kalau mende baik, takkan nak bangkang memanjang....kalau mende buruk takkan nak sokong.....Ustaz Umno. ostad PAN, takkan tak faham, lainlah kalu deme tu jenis liberal...ooopppssss nanti PAN marah pulak......cittt.